Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

ο Αγωγός φυσικού αερίου. Μύθοι και τραυματικότητες

Είναι να πλήττει κανείς με το πολιτικό προσωπικό της «Ελλάδας Α.Ε.» είτε αυτό ανήκει στην κυβέρνηση είτε στην αντιπολίτευση που όμως δεν αντιπολιτεύεται. Ξαφνικά εδώ και μερικά χρόνια δεν σε αφήνουν καν ρε παιδί να χαρείς την διαδικασία αναζήτησης του «τι κρύβεται από πίσω». Τα αποκαλύπτουν πλέον όλα οι ίδιοι χωρίς κανέναν ενδοιασμό λέγοντάς μας ότι θα κάνουν τα πάντα για να μας εξαθλιώσουν και ότι θα κάνουν τα πάντα για να μας ξεπουλήσουν σε ξένους επενδυτές (…του εαυτού τους)

Η μοναδική περίπτωση να μη γίνεται αυτό αντιληπτό από κάποιον είναι αυτός να μην θέλει να το αντιληφθεί αλλά αντί αυτού να αρέσκεται στην ψευδαίσθηση ότι η κυβέρνηση έχει αγνές προθέσεις ή ότι είναι θέμα χρόνου να μας σώσει η τωρινή αντιπολίτευση και κατοπινή κυβέρνηση.

Ας κάνουμε λοιπόν τώρα όλοι εμείς στην άκρη και ας ακούσουμε τον ίδιο τον
υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ασημάκη Παπαγεωργίου στην συνέντευξη που έδωσε στον Νίκο Χατζηνικολάου στον RealFM στις 28 Ιουνίου 2013 να μας πει πόσο σωτήριος θα είναι ο αγωγός φυσικού αερίου το οποίο θα προέρχεται ως επι το πλείστον από το Αζερμπαϊτζάν ενώ ταυτόχρονα δε χάνει ευκαιρία να λέει ότι θα δημιουργηθούν κάποιες θέσεις εργασίας που εύκολα όμως προκύπτει οτι θα είναι προσωρινές και ότι δεν θα παίρνουμε δεκάρα τσακιστή από το γεγονός ότι ο αγωγός θα διασχίζει τη μισή Ελλάδα.

o αγωγός ΤΑΡ (Trans Adriatic Pipeline)


ΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ ΘΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΑΠΟ 1.500.000 ΣΕ 1.498.000 …ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ

«θα δημιουργηθούν άμεσα θέσεις περίπου 2000 και φυσικά όπως αντιλαμβάνεστε έμμεσα θα δημιουργηθούν άλλες 10.000 θέσεις». Στη συνέχεια διευκρινίζει ότι αυτές οι 10.000 θα είναι οι παράπλευρες θέσεις εργασίας, δηλαδή αν ζυγώσει μια καντίνα προς το εργοτάξιο και ο ιδιοκτήτης της προσλάβει κάνα-δυό να τον βοηθάνε, τότε και αυτοί οι δυο θα καταμετρηθούν στις θέσεις εργασίας. Όλα αυτά βέβαια θα συμβαίνουν μέχρι το 2019 τότε που αναμένεται να περατωθεί ο αγωγός και να τεθεί σε λειτουργία. Κατόπιν …όλοι γνωρίζουν τι θα συμβεί. Οι δυο χιλιάδες που κατασκεύασαν το έργο δεν θα χρειάζονται πλέον και το πολύ-πολύ να μείνουν καμιά διακοσαριά οπότε αντίστοιχα θα ελαττωθούν δραματικά και οι 10.000 «έμμεσες» θέσεις εργασίας. Βέβαια, μέχρι τότε το νούμερο «2000» θα παρουσιάζεται απο τον Σαμαρά (ανεξάρτητα απο το αν θα είναι στο πολιτικό σκηνικό ή ...καθηγητής και αυτός στο Harvard) ως ένα κορυφαίο επίτευγμα επι των ημερών του που μείωσε δραστικά την ανεργία. Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα:


ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΓΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΔΕΚΑΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ

Στην ερώτηση αν υπάρχει κάποιο τέλος διέλευσης του αγωγού ο Παπαγεωργίου απαντάει με παρρησία πως «ΟΧΙ» και μας εξηγεί τον λόγο «…γιατί είναι ιδιωτικός αγωγός και δεν είθισται σε μεγάλους διεθνείς διασυνδετήριους αγωγούς διευρωπαϊκούς να υπάρχουν τέλη διέλευσης… …αυτό είναι ένα καθαρά ιδιωτικό έργο και γι αυτό δεν έχουν τέλη διέλευσης». Βέβαια για να διατυπώσουμε λίγο πιο σωστά τη φράση, ο αγωγός θα είναι ακίνητος, δηλαδή ακίνητο. Ως ακίνητο λοιπόν δεν θα έχει απολύτως κανένα τέλος όπως έχει π.χ. ακόμα και το κοτέτσι της γιαγιάς στο χωριό και όλα αυτά επειδή είναι ιδιωτικός αγωγός. Αν δηλαδή στην Ελλάδα κάνεις το λάθος να δηλωθείς ως απλός έλληνας πολίτης τότε βομβαρδίζεσαι με κάθε λογής παρανοϊκά τέλη για το ακίνητο που τυχόν έχεις. Αν όμως είσαι ιδιώτης επενδυτής από το εξωτερικό τότε απολαμβάνεις από το κράτος πλήρη απαλλαγή από τέλη. Το ίδιο το κράτος μάλιστα θα κάνει τα πάντα για να επιστρατεύσει κάθε νομικό και εθυμοτυπικό δίκαιο προκειμένου να μην στεναχωρεθεί ο ιδιώτης επενδυτής. Εδώ, κατά τον υφυπουργό «... είθισται... » οπότε ξεθάφτηκε το εθυμοτυπικό δίκαιο. Αντίθετα, αν είσαι κοινός θνητός, απλός πολίτης, ακόμα και αν έχεις τον νόμο με το μέρος σου το κράτος θα παραβλέψει κάθε προστασία του νόμου υπέρ σου και θα σε κυνηγήσει μέχρις εσχάτων. Ακούστε το ηχητικό:


ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΘΑ ΒΑΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ 2€ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ!

«…αυτοί θα πληρώνουνε με βάση τους τζίρους που θα έχει η εταιρία, η ελληνική εταιρία του TAP. Έχει υπολογιστεί από το υπουργείο οικονομικών ότι θα έχουμε έσοδα συνολικά περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ από πλευράς φορολογίας και λοιπά …αυτό το ποσό έχει υπολογιστεί για τα πρώτα 15 χρόνια». Για να δούμε λοιπόν τι ποσό αντιστοιχεί στον καθένα μας:

320.000.000€ διά 15 χρόνια = 21.000.000€, 21 εκατομμύρια λοιπόν το χρόνο.
21.000.000€ διά 10.000.000 (ο πληθυσμός της Ελλάδας …με αισιόδοξους υπολογισμούς) = 2 ευρώ και 10 λεπτά αντιστοιχούν στον καθένα μας ανά έτος.

Αυτά είναι τα οικονομικά οφέλη που θα έχουμε. Σε καλή μεριά. Βέβαια ...κάτι μου λέει ότι ούτε τα 320 εκατομμύρια θα τα δούμε ποτέ. Υπάρχει άλλωστε κακή εμπειρία απο την Hochtief που φέρεται οτι οφείλει 500.000.000€ ΦΠΑ στο ελληνικό δημόσιο και μάλλον δεν έχει πρόθεση να τον αποδώσει. Εδώ το ηχητικό απόσπασμα:


ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΕΓΚΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ ΤΟΥ ΤΟΛΚΙΝ

Ο υφυπουργός μιλάει για σχεδιασμό που υπάρχει ώστε για τα επόμενα 30 με 40 χρόνια να διασυνδέονται στον αγωγό περιοχές στην Ελλάδα. «…αυτός ο αγωγός ο οποίος θα υπάρχει πλέον στην Ελλάδα για 30-40 χρόνια … χρειάζονται διασυνδέσεις που έχουμε προβλέψει για μερικές περιοχές στη Βόρειο Ελλάδα…» . Υποτίθεται ότι διαθέτουμε στο υπέδαφός μας φυσικό αέριο. Γιατί λοιπόν υπάρχει σχεδιασμός για τροφοδοσία μας με φυσικό αέριο από αυτόν τον αγωγό; Αφού έτσι κι αλλιώς θα λειτουργήσει το 2019. Τί συμβαίνει τελικά; Μήπως δεν προορίζεται για τις εγχώριες ανάγκες ούτε ένα κυβικό μέτρο απο το φυσικό αέριο που διαθέτουμε; Ή μήπως τελικά παρά τους πανηγυρισμούς δεν διαθέτουμε τίποτα;



ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Φαίνεται οτι ακολουθείται πιστά το δόγμα Σαμαρά που διατύπωσε για πρώτη φορά κατά την επίσκεψη του Ολάντ στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2013 λέγοντας τότε οτι η Ευρώπη έχει τους δικούς της υδρογονάνθρακες, αναφερόμενος στα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου που διαθέτουμε απ' όσο προκύπτει τουλάχιστον από έρευνες. Η Ελλάδα θα διατεθεί αμισθί στην υπηρεσία της Ευρώπης ανοίγοντας ...την αγκαλιά της σε οποιονδήποτε ιδιώτη επενδυτή θέλει να κάνει διεθνείς μπίζνες χρησιμοποιώντας το ελληνικό έδαφος. Όσο για την συμβολή του έργου στην καταπολέμηση της ανεργίας, αυτό είναι αστείο να το επικαλείται η κυβέρνηση. Η αφαίρεση: ενάμησι εκατομμύριο μείον δυο χιλιάδες ή ακόμα και δώδεκα χιλιάδες συνεχίζει να μας δίνει ενάμησι εκατομμύριο. Και όπως ειπώθηκε και παραπάνω, το μεγαλύτερο μέρος αυτών που θα απασχοληθούν στο έργο θα επιστρέψει στο στρατόπεδο των ανέργων μετά που περατωθούν οι εργασίες.

Η κυβέρνηση συνεχίζει να σφυρίζει αδιάφορα μή παραδεχόμενη το γεγονός οτι αν δεν υποστηριχθεί η μικρή και μικρομεσαία επιχείρηση ωστε αυτή να ξαναμπεί σε λειτουργία και να επαναπροσλάβει τους δυο, τρεις, πέντε, δέκα πρώην εργαζομένους της η καθε μία και αν δεν ενισχυθεί το εισόδημα του απλού κόσμου σε σημείο που να μπορεί να κινήσει την μικρή και μικρομεσαία επιχείρηση τότε δεν υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπιστεί η ανεργία. Όλα τα άλλα είναι κινήσεις εντυπωσιασμού ακριβώς για να δικαιολογήσουμε την εισβολή ξένων επενδυτών που θα «τσιμπάνε» κάποιους εργαζομένους απο το πεζοδρόμιο της εργασιακής πιάτσας και όταν κάνουν τη δουλειά τους θα τους πετάνε στα σκουπίδια.

2 σχόλια:

  1. Πολύ καλό άρθρο. Είναι λυπηρό ότι μας δίνεται η ευκαιρία μέσω αυτού του αγωγού να αποκτήσουμε σημαντική γεωστρατηγική θέση (εκβιάζοντας με διακοπή της ροής του φυσικού αερίου). Δυστυχώς όμως άλλη μια ευκαιρία θα παραμείνει ανεκμετάλλευτη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι, αλλά μπορεί να μπούμε στο "Guinness Book of Records" με την παγκόσμια προτοτυπία που πετύχαμε ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή